8 Şubat 2013

C.Ronaldo: "Futbolda Doping Yok"



Real Madrid'in yıldız oyuncusu Cristiano Ronaldo, futbolda doping yapıldığına inanmadığını söyledi ve Teknik Direktör Jose Mourinho'yla arasının bozuk olduğu haberlerini yalanladı.
Real Sociedad'ın Eski Başkanı Inaki Badiola, hafta başında kulüp başkanlığı yaptığı 2001-2007 yılları arasında kulübe performans arttırıcı yasaklı maddeler satın alındığını iddia etmişti.
Manchester maçına hazırım'Ancak Real Sociedad eski başkanının iddialarını reddetti.
Ronaldo AS Dergisine verdiği röportajda, yaşamı, futbol kariyeri kulüpteki durumu ve doping iddialarıyla ilgili soruları yanıtladı; İşte söz konusu söyleşi;
AS:Sakatlığın gelecek Çarşamba günkü Manchester United maçında oynamana engel olacak mı?


Ronaldo: Şu an herşey iyi durumda. Bacak kaslarımda gerilme vardı ama şimdi çok daha iyiyim. Sevilla ve Manchester United maçlarında oynamaya hazırım. 


AS: 28'inci doğum gününü yeni kutladın. Gelecekten nasıl bir hediye bekliyorsun?


Ronaldo: İlk istediğim hediye 10'uncu Avrupa kupası olur. Bu kadar uzun süredir kazanamadığımız bir kupayı kazanmak hem Real Madrid, hem de benim için çok özel olur. Şampiyonlar Ligi bir oyuncunun yer alabileceği en iyi turnuva ve düşüm bu yıl kupayı kazanmak. 


'Rüyam gerçek oldu'



AS: Ryan Giggs 39 yaşında ve hala Manchester United'da oynuyor. Sen de şu an 28 yaşındasın ve form durumun çok iyi. Sence kaç yıl daha üst düzey futbol oynayabilirsin?


Ronaldo: Bu yanıtlanması zor bir soru. Ben 10 yıl daha oynamak isterim ama 38 yaşında hala oynayabilir miyim bilmiyorum. Fiziksel ve psikolojik açıdan iyi hissettiğim sürece, uzun yıllar oynamak istiyorum. Bunu başarmak için çok çalışacağım. İyi bir bünyem var. Sorun olacağını sanmıyorum. 
Ama 32-33 yaşından sonra bünyenin, oyununun değiştiğini söylüyorlar. Daha yavaş, ama daha tecrübeli oluyormuşsunuz. Şu anda futboldan keyif almaya çalışıyorum. En parlak dönemimdeyim. 



AS: Sana yeni Di Stefano diyorlar. Bu lakaptan hoşlanıyor musun?



Ronaldo: Real Madrid'in ve futbol tarihinin efsanelerinden biriyle kıyaslanmaktan gurur duyuyorum. Ama daha çok çalışmaya ve kulubün ismini daha da büyütmeye odaklanmış haldeyim. Real Madrid tarihinde iz bırakmak istiyorum, bunun yolu da çok çalışmaktan geçiyor. 


AS: Barnebau'da çıktığın 87 maçta 100 gol attın. Di Stefano da aynı rekora sahip. Barnebau'da tüm bir stad ismini haykırırken, kafandan neler geçiyor?



Ronaldo: Bir rüyanın gerçek olması gibi. 2009'da Madrid'e geldiğimde, Barnebau'ya ilk çıktığımda dilediğim, çok istediğim şeylerden biri buydu. Şimdi taraftarlar beni gördü ve tüm vücudumla ve ruhumla bu kulübü savunacağımı fark ettiler. Taraftarların desteğinden memnunum. Beni sevdikledini biliyorum ve bu kendimi iyi hissettiriyor.



'Taraftar beni daha yeni tanıdı'





AS: Üç yıl önce İspanya'ya ilk geldiğinde, insanlar seni "zengin, yakışıklı çocuk" olarak gördüler. Şimdi ne değişti de, taraftarlar seni farklı görüyor? 


Ronaldo: Ben aslında hep aynı insandım. Ama insanların beni tanıma şansları olmadı. Şimdi yavaş yavaş kim olduğumu görüyorlar ve benden biraz daha çok hoşlanmaya başladıklarını fark ediyorum. 


AS: Beş ay önce, Granada maçından önce Başkan Flerentino Perez'le görüşmenin ardından, mutsuz olduğunu söylemiştin. O günden bu yana durum değişti mi? 


Ronaldo: Evet değişti çünkü sevdiğim işi yapıyorum, o da futbol oynamak. Sahada ve takım arkadaşlarımla birlikte iyi hissediyorum. Belki de düşünme biçimimi değiştirdim. Şu an geçmişye kıyasla daha iyi hissediyorum. 


AS: Real Madrid taraftarları 10'uncu Avrupa kupasını kazanmak dışında, kulübün önündeki en büyük mücadelenin seninle sözleşme yenilemek olduğunu düşünüyor. Bu konuda neler oluyor?



Ronaldo: Bu konuda konuşmayacağım. Çünkü şu an benim için en önemlisi 10'uncu Avrupa kupası ve Kral Kupası'nı kazanmak. Şu an sözleşmemden konuşmak istemiyorum. Bu konuyu düşünmüyorum da.



'Futbolda doping yok'



AS: Görüşmelerde para sorunu olmadığı doğru mu? Sonuçta profesyonel bir oyuncusun


Ronaldo: Şu an tek düşündüğüm takımım. Sözleşmeyle ilgili olarak sezon sonunda konuşuruz. Ama oğlumun üzerine yemin ederim ki, para konusunda bir mesele yok. 


AS: Doping konusunda kaygı veren haberler çıktı. Sence futbolda doping var mı?


Ronaldo: Çok hassas bir durum. Ben futbolda doping olduğunu düşünmüyorum. Bir takım oyunu ve performansı arttırmak için dopinge başvurmak gereksiz. Ama kimsenin yapmadığına dair yemin edemem. 


AS: Peki futbol temiz bir spor mu? 


Ronaldo: Evet, yüzde 100. Böyle oyuncular olduğunu düşünmüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder